Siūloma mažinti baudas už greičio viršijimą užmiestyje

 

Greitį viršijus užmiestyje (pavyzdžiui, autostradose) baudos sumažėtų, gyvenvietėse (pavyzdžiui, miestuose) liktų tokios pačios kaip dabar, o gyvenamosiose zonose ir daugiabučių kiemuose – padidėtų. Tokią pataisą užregistravo Seimo narys Mindaugas Puidokas.

Pagal siūlomus pakeitimus viršijus greitį gyvenamojoje zonoje ik 10 km/h, bauda būtų 15–45 eurų. Gyvenvietėse bauda siektų 5–15 eurų, o ne gyvenvietėse viršijus greitį iki 10 km/h galiotų ta pati tvarką, kaip ir dabar – įspėjimas.

Greitį viršijus nuo 10 iki 20 km/h užmiestyje bauda sumažėtų net per pus – iki 5–15 eurų (dabar yra 12-30 eurų), o gyvenamosiose zonose bauda kiltų iki 45–120 eurų.

Šiuo metu Lietuvoje baudų dydis priklauso nuo viršytų kilometrų skaičiaus, tačiau neatsižvelgiama į visuomenei keliamą grėsmę. Gyvenamosiose zonose, kur daugiau pėsčiųjų, didėja rizika, kad įvykio metu bus padaryta didesnė žala.  Eismas gyvenamojoje zonoje pagal KET yra reguliuojamas taip – „Pėstiesiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi visoje gyvenamojoje zonoje, tačiau jie neturi trukdyti transporto priemonių eismui. Gyvenamojoje zonoje pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones. Gyvenamojoje zonoje draudžiama: 176.1. važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu. 177. Transporto priemonės vairuotojas, įvažiuodamas į kelią iš gyvenamosios zonos, privalo duoti kelią juo artėjančioms transporto priemonėms. 178. Šio skyriaus reikalavimai taip pat taikomi daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose.“

Akivaizdu, kad gyvenamosiose zonose pėstieji, o ypač vaikai gali elgtis neapdairiai, jiems iškyla didesnė grėsmė, kuomet vairuotojai stipriai viršija greitį šiose zonose. „Todėl šiuo įstatymo projektu yra siūloma diferencijuoti baudas už greičio viršijimą atsižvelgiant į vietą, kurioje yra viršijamas greitis“, – teigia Seimo narys Mindaugas Puidokas. Anot jo, priėmus šią pataisą  bauda už greičio viršijimą labiausiai didėtų gyvenamosiose zonose.